skip to Main Content
Be Part Of Our Community: Hoe Onderhoudt Zirkzee Klantrelaties?

Be part of our community: hoe onderhoudt Zirkzee klantrelaties?

Het hele jaar zijn wij bij Zirkzee druk in de weer voor onze klanten, dat spreekt voor zich, want financiële dienstverlening is immers de ‘core business’ van een accounts- en belastingadvieskantoor. Op onze website prijkt dan ook de slogan: ‘Be part of our community’. Maar wat bedoelen we daar eigenlijk mee? Wat doen wij dan méér voor onze klanten? En hoe ziet onze Zirkzee community eruit? In deze blog laat ik, Haile Ghebreab relatiebeheerder bij de Zirkzee Groep, graag enkele onderdelen van onze community zien.

Klanttevredenheidsonderzoek
Als je iets extra’s wilt doen voor je klanten, dan is het belangrijk te weten waar zij behoefte aan hebben, maar niet alleen dat… Soms moet je als kantoor ook met de billen bloot en écht kijken op welke punten je nog kunt groeien, wat je nog kunt verbeteren. Om erachter te komen wat onze sterke, maar ook onze zwakke punten zijn, hebben wij onlangs een klanttevredenheidsonderzoek gehouden. Samen met een onafhankelijk, gespecialiseerd bureau hebben wij een vragenlijst samengesteld, die we naar al onze klanten hebben gestuurd.
Het doel van het onderzoek is inzicht verschaffen in hoe tevreden onze klanten zijn en hoe zij onze dienstverlening ervaren. Op dit moment zitten we in de spannende periode waarin de resultaten binnendruppelen. Deze resultaten gaan we zo snel mogelijk omzetten naar actiepunten, zodat we onze dienstverlening kunnen optimaliseren.

Fiscaalvragenuur
Leren waarin we nog kunnen groeien vinden we erg belangrijk, maar ook het overdragen van onze kennis doen we graag én met plezier. Want wie denkt dat een accountant hele dagen op een stoffig kantoor achter zijn (of haar) computer zit, heeft het mis. Als accountant bezoek je ook regelmatig klanten en vice versa. Zo gaan wij in maart met enkele collega’s langs bij een aantal van onze klanten om daar op locatie een fiscaalvragenuurtje te houden. Alle werknemers hebben dan de mogelijkheid om – in een individueel gesprek van een kwartier – vragen te stellen over zijn/haar aankomende aangifte inkomstenbelasting. Service op maat bij jou op de zaak, zeg maar.

Klantevent over vermogens-, pensioenplanning & beleggen
Handige, passende producten aanbieden en daarmee onze klanten écht goed van dienst zijn, daar draait het natuurlijk allemaal om. Dat Zirkzee een echt all-round accountants- en belastingadvieskantoor is, dat is voor ons medewerkers de normaalste zaak van de wereld. Wij weten goed wat we kunnen én wat (en wie!) we in huis hebben. Toch merken we dat niet al onze klanten precies weten wat we allemaal aanbieden en waarmee we ze van dienst kunnen zijn. Dat is jammer voor de klant en voor ons! Daarom hebben wij nu een productbrochure in ontwikkeling, waarin we al onze diensten voor het voetlicht brengen. Daarnaast hebben we speciale klantevents opgezet. Het idee is om periodiek een product(groep) meer uit te lichten door daarover een klantevent te organiseren. De eerste zal plaatsvinden in april op ons kantoor in Noordwijk. Het zal die avond gaan over vermogens- en pensioenplanning in combinatie met beleggen. Naast onze eigen fiscale topper Hans Scholten, zullen er externe sprekers van de Rabobank en Stroeve Lemberger Vermogensbeheer aanwezig zijn. Dat wil je niet missen!

Leiden Marathon
Onder het motto ‘gezond lichaam, gezonde geest’ vinden we sportieve interactie met onze klanten ook belangrijk. Een mooi voorbeeld hiervan is de jaarlijkse deelname aan de Leiden Marathon door het Zirkzee Team, dat bestaat uit: klanten, relaties en medewerkers van Zirkzee (verslag 2018). Het voelt echt als teambuilding om zo samen een prestatie neer te zetten. Samen actief bezig zijn én daarna gezellig wat eten en drinken. De reacties na de editie van vorig jaar waren zo leuk en positief, dat maakt dat we dit jaar nog een tandje bij zullen zetten, zowel sportief gezien als qua organisatie. Zelf ben ik al volop in training voor de aankomende editie. Hier kunnen jullie een glimp van opnemen in de volgende vlog😊.

Be part of our community & het Zirkzee ambassadeurschap
Ik gaf al aan dat we het belangrijk vinden dat onze klanten weten dat we graag die extra stap voor ze zetten, en dan doel ik dus niet alleen op de Leiden Marathon, maar op onze services in het algemeen. 😉
We willen graag dat onze klanten zich onderdeel van onze community voelen, maar dat geldt ook voor onze collega’s. Zo hebben we sinds enige tijd een ambassadeurstraject (klik hier), waarin verschillende collega’s actief bijdragen aan de organisatie. Dit is natuurlijk ook weer goed voor de team- en communityspirit! Dat hier mooie dingen uit voortvloeien blijkt wel, want bij de genoemde projecten zijn onze ambassadeurs ook nauw betrokken.

Ik ben erg enthousiast over wat we allemaal op de planning hebben staan. Ben jij nu ook nieuwsgierig geworden naar wat we nog meer in petto hebben voor onze klanten en wat we jouw organisatie allemaal kunnen bieden? Neem dan contact op met mij, Haile Ghebreab, relatiebeheerder & supervisor accountancyteam via h.ghebreab@zirkzee.nl

Back To Top